Set Cadar

Rabu, 16 November 2011

ops turunkan berat badan

assalamualaikum..
raya haji baru ni aku join gotong royong korban lembu kat kampung aku.jumpa la balik kawan2 lama best sangat2..yang tak best nya ramai sangat yang tegur aku 'dah makin berisi', 'makin temban', 'dah nampak bulat'..mudah ja jawapan aku 'mana ada besa ja' tapi dalam ati 'eh yeka aku ni da gemuk..malam kelmarin aku try2 la timbang pakai penimbang bini aku tu pun nyorok2 (takut kena perli ha3) tekezut aku dah 71kg..b4 kawen dulu dalam 55-56kg ja.
teringat plak kawan2 tembam yang pernah jd bahan melawak aku dulu..aku tengok perut aku melebeh2 ja lemak.sah la aku da gemuk..
bermula la diet aku.x mau makan nasi nak makan roti ja.(hari pertama diet)malam tu aku balun bege ikan he3..esok paginya aku makan sandwic lunch x mkn apa2..balik keja aku try timbang(still nyorok2 lg) wah..biar betul da trun 1kg la..ka penimbang ni yang rosak? watever la..aku nak try diet paling save duit ni dalam seminggu ni tgk mcm mana..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan